Monday, March 23, 2009

Post kepada to whom it may concern....saja nak lepas gerammm..tak habis habis nak kacau idup aku....


relentless people...


this kind of people they will stop at nothing to achieve their target or to get what they want...pelik kan tapi this type of people with this traits do exist...ive came across ramai org mcm nie...mostly are lauyers laaaa, they do it softly or harshly....


Ok post nie bukan nak mengutuk lauyers or whatsoever, aku dulu pun lauyer gaks....nie pasal bekas kawan2 lama aku yang bukan dari uni laaa....which they use to claim that they are my best buddy, mcm2 buddy laa senang cite...ok cite dia mcm drama sket tapi aku mcm malas nak re-cap so aku trus jump into the conclusion cuz aku rasa mende tu dah setel.aku dah lupa pun and aku slalu treat them nicely....


But then ia menjadi masalah lagik bila diorg nie rupe nye masih mengumpat and "relentlessly"trying to not directly mengganggu hidupku but indirectly..they wrote kat wall FB sesame diorg or wrote a note commenting about hal2 yang lampau dan cube menyalahkan saya as one of the culprit yang menyebabkan perpecahan di dalam gengsi tersebut...aku malas nak layan...but from time to time again and again they still kept doing it...


Aduhh masa aku kat KL dulu aku tegur, aku buat baik ngan diorg, tapi apa aku dapat muka masam, hangin dan marah kat aku..aku kene serang beramai2 DUA KALI di PELITA hahaha...SEKALI PELITA SUBANG sekali lagi PELITA BANGSAR...suwey betul RESTORAN PELITA buatku...hahahha but to think about it again time tu mmg la malu, tapi skrg aku tergelak sorg bila teringat hal tuh...bila aku borak ngan kawan2 yang penah serang aku tu ktorg pun nak tergelak malu dowh perangai cambudak down sindrom hahahha...ktorg ok jer makin rapat...tapi yang pelik org yang tak terlibat tu yang terover acting..adehhh aku konpius..aku kene serang ke atau diorg yang kene serang...


...tapi aku ok jer hahaha...buat muka tebal..aku baik jer ngan org2 yang galak bersuara itu...dan memandangkan kami kawan2 lama kami sanggup mengkaji permasalahan tersebut dan berdamai...tindakan tersebut membuat kan kami lebih mengenali nilai dan erti persahabatan...menguatkan lagi persahabatan antara kami...sekarang persahabatan tersebut ok jer macam biasa..malah lebih rapat dari dahulu...thats how for frienship survive...friendship yang sangat kuat dan mampun menghadapi berbagai dugaan....


tapi untuk sekumpulan manusia ini..aku tak paham laaaa.....diorg macam cuba untuk menjadi sahabat dan berlakon innocent tapi penuh kepura-puraan....canang sana sini yang diorg sahabat terbaik, tapi kenapa berperangai macam org kena rasuk...sindir sana sindir sini....mende kecik jadikan masalah besau..betul-betul macam kena sampuk pun ada..dah dah laa tuuu...kalau betul korg nak berbaik dan berdamai...as i believe what u guys said u all miss the friendship that we have before, kenapa skrg baru sedar...korg tak penah try nak berbaik atau berdamai...aku tegur korg buat muke macam taik..macam aku teruk sangat...walhal kesilapan aku cuma yang aku ingat korg marah sgt sebab aku g tengok kelip-kelip kat kuala selangor tanpa korg...then u guys treat me as if aku dah buat salah besar and mengkhianati geng plak tu....come on laaaa.....grow up..semua dah tua2 bangka...tak payah berperangai macam budak2 sekolah rendah..KL kuala selangor tu sekentut jer dah sampai...bak kata org dulu sebatang rokok jer jarak perjalanan dia...tgk yang korg nak marah sgt kat aku pasal tu nape...nie aku dah tak jadi geng korg pergi la tgk kelip2 tu puas2 bawak balik umah letak dalam bilik korg..kalau tak pun pegi dok kat kuala selangor tu terus habih cite...macam budak sekolah rendah marah merajuk sebab tak bawak g tgk kelip2...macam la aku kat KL dulu ada keta nak bawak korg g sana...korg yang ada keta..kalau korg g tgk aku tak kesah pun...then aku ajak korg g teman aku lak ape susah....pelik pelik org2 tua nie...semua dah sesuai jadi calon mak bapak..tapi aku tak tau la subur ke tak hehehhe.....


...bagi si batu api yang takde kerja asyik menyabung org...ingat kami nie bukan ayam sabung, kami nie manusia..sebelum ko bertobat ingat dulu ko dah mintak maaf lom kat org2 yang ko laga-lagkan tu...dah dah la tu...bibir tu dah makin tebal dah tuuu asyik melaga org....dulu konon org panggil klon sape chris brown...hahahah...udah udah la yer...tak yah nak pretend yang you are sooo innocent and ala2 umat yang paling solehhh gtewwwww innocent la katakan.....


untuk ada yang sedar diri and, saling memaafkan dan ikhlas dalam bersahat amatlah penting and thats how friendship grew stronger...bukan dengan tanpa henti menyindir dan mengutuk org lain dibelakang...pelik sungguh....pelik bin ajaib binti weird ak freak..setelah lebih setahun perkara tersebut terjadi aku ingat dah habis rupanya makin menjadi2 adehhhh...diorg nie mmg relentless enemy....laaaa

7 comments:

  1. leeerrr... x habis2 lagi ke kes ni... ko dah 'overseas' pn, diungkitkan lagi... x patut, x patut...

    ReplyDelete
  2. tu la pasal...aku pun pening dah nie..perlukah aku hanta nuklear hahahahha....bom certain places baru la kes nie setel hahaha...

    ReplyDelete
  3. aku terlibat gak ke?

    ReplyDelete
  4. tu la, cite aku hayy n ko pon org lain nk nyebok..si bibir tebal tu mmg saje je cr pasal ngan kite la tuh..aku rase kite xpenah kaco diorg pon, tp asl diorg sebok sgt aa?dengki la tu tgk kite bahagia..btw, in case kalo diorg bace, aku yg ajk zul n hayy p tgk kelip2!nape? tak puas ati?sukati aku la nk ajk sape..duit aku, kete aku..korg sape? and aku hanya nk ajk sahabat baik aku je, bukan org yg bpura2 jd sahabat..cit!chris brown kunun..bontot atuk chris brown pon belum tentu sma ngan ko!huh! kalo die btul niat baik, nk jumpe n nk clear things up, nape xpenah ajk jmpe pon?huh..tkut kantoi la tuh!walaupun korang 'kwn' aku, korg xpenah kenal the real me!u better watch out si tukang putar belit!

    ReplyDelete
  5. ulang kembali yek kesah ni.. hmm emosi!

    ReplyDelete
  6. oh zul... biarla diorang tu.. maybe diorang takleh tgk ko senang kot.. ngeksy jer diorang tuhs...

    jadi tak datang KL ni? aku nak book for karocks on friday nite!!!!

    ReplyDelete
  7. farah: aku jadi dtg KL hehehhe...my flite this thrusday..
    Amrul: Ko tak berkenaan laaa...
    Yam: Pelik kan aku malas nak ulang tapi tu asyik kene cuit jer...penat aku.
    Adik: rilek la takut lak bila ko jadik emosi hahaha....

    ReplyDelete

My Blog List