Wednesday, April 22, 2009

Macam-macam....

Hehehe bunyi tajuk nie mcm poyo kann..hahah tapi itulah sebenarnya apa yang sejang saya lakukan skrg...nak harap YB erm no comment laa...so nak tak nak saya kene buat sendiri laaa...sebenarnya posting ini adalah untuk saya meluahkan rasa ketidakpuasan hati dan karenah birokrasi di dalam jabatan-jabatan kerajaan...
kisah dia bermula semenjak saya pergi gym ni lahh...gym nie khas untuk kakitangan kerajaan dan turut untuk kegunaan orang ramai...maka saya pun pergilah, turut dimaklumkan bahawa terdapat jugak laa gym-gym yang lain yang berbayar but still untuk saya gym-gym yang lain tu sangat murah dan masih mampu untuk saya pergi jugak laaa...akan tetapi suasana di gym ni sangat seronok sebab semua orang sangat peramah dan bertegur sapa antara satu sama lain...
Ok, suasana mmg bes laa tapi apa yang menyedihkan adalah peralatan dan kemudahan lain di gym ini sangat kurang dan tidak di selia dengan sebaik mungkin....ermmmm PELIKKKKKK??????????
setahu saya kami bayar setiap hari untuk masuk walau pun RM1 seorang tidak cukupkah...setiap hari purata pengunjung adalah seramai 15-20 orang....ok takpa kemudian kerajaan turut memberi peruntukan untuk penyeliaan dan penjagaan peralatan....ermmm lagi pelik...kemanakah wang-wang tersebut?????????????
Ok disebabkan sifat ingin tahu yang amat mendalam saya pun menjadi *joyah* menyibuk sana-sini, korek punya korek, gali punya gali macam-macam cerita yang keluar..hanky panky sana sini....ni la bila dah lama sama buat kerja tak berfaedah orang-orang ini akan ingat semua orang tak tahu dan tak ada orang ambil peduli la...skrg saya masih dalam proses menyiasat dan membuat panggilan kesana sini...
Ingatlah pegawai-pegawai yang terlibat, kita nie kakitangan awam..kita bekerja dan berbakti setiap hari untuk orang awam..pasai apa kita nak khianat orang awam...sepandai-pandai tupai melompat akan jatuh kedalam lubang tahi jugak...ada paham...
kalau peruntukan disalurkan, salurkanlah kepada piak2 yang berhak...bukan takde orang guna kemudahan tersebut, ada ramai lagi....tapi mereka tak berani nak bersuara...bila orang kepoh macam aku ni guna of course aku akan bertanya dan terfikir...KENAPA DAN MENGAPA...sekarang baru la sibuk, risau dan tak tidur lena....takpa kita tunggu dan lihat...wahahahahahaha (gelak jahat)....

4 comments:

  1. tau dorang takoootttt...hahahahaha!

    ReplyDelete
  2. hahaha...jgn takut jer...harap2 diorg ubah keadaan kat situ...

    ReplyDelete
  3. aku pun nk tnya KENAPA dan MENGAPA? heh. -wahida

    ReplyDelete
  4. haha..pndai ko menjoyah yek..

    ReplyDelete

My Blog List