Thursday, June 25, 2009

Penangguhan kes dan sikap...

Dah beberapa bulan aku keje nie aku tak paham kenapa selama nie org asyik ckp mahkamah suka adjourn kes...so far apa yang aku nampak loyer ngan PO yang suka adjourn kes...

ada loyer yang tamak sgt, semua kes nak bolot....dah tu jadual pack mula lah nak menipu aku...mmg aku hangin..PO plak asyik saksi tak datang and IP kat SFC...aku hanya akan adjourn kes kalau aku pergi kursus...tu sahaja...setiap kali aku fix for trial aku akan anggap kes tersebut jalan...3 kali penangguhan Struck out @ DNAA @ proceed tanpa kehadiran lawyer....sound strict tapi thats my style...unnecessary delays menyusahkan banyak pihak and prejudice lots of parties...mmg dah jadi target aku for civil cases waiting period for trial paling lama 6 bulan after close of pleadings manakala for criminal cases paling lama 3 bulan untuk start trial dan close prosecution case at least pada bulan ke-enam...

So far berjaya, harap-harap semua target sampai...settle semua kes dalam tempoh 12 bulan dari tarikh pendaftaran...tak kuasa nak marah2 kalau tak jalan after banyak adjournment lawyer atau PO dah paham dah apa akan terjadi hahaha...

Pantang aku kalau kes sivil asyik cakap dokumen tak proses lagi kat Mahkamah...lawyer yang suka mislead aku mmg nahas....aku sentiasa sign and monitor pemprosesan dokumen atau permohonan yang difailkan setiap hari di mahkamah...paling lama dokumen itu hendaklah dihantar semula kepada org yang filing tu either on the same day atau hari ketiga...so lawyer2 yang selalu appear tu jgn nak menipu ok...i caught a few and hope they take it as a lesson...putar belit sampai nak shift the burden kepada mahkamah nak buat kerja diorg...jangan harap and dont ever think that i am stupid...

Mahkamah pun aku dah tukar style macam kat law firm hahahaha...aku terlalu suka dengan cara private firm bekerja and i can never get use to the attitude yang dulu aku suka kutuk and i don't wanna be....punctuality and service yang bagus ada kunci for success...people start to notice if i say 9.00am its 9.00am not 9.05am not 9.30am....kalau jemput saya pukul 10.00am i'll come at 10.00 kalau by 10.15am VIP tak sampai aku blah...stress memikirkan masa yang terbuang yang takkan dapat diulang...masa adalah komoditi yang tersangat berharga bila hilang you can never recover it back....every single minute untuk aku sgt berharga...

1 comment:

  1. my dear, sabar la yek..someday aku akan visit ko kt sana..tu la, kalo kt sana leh open untuk lawyer dari semenanjung,confirm diorang xkn dpt wat perangai cm tu..

    ReplyDelete

My Blog List