Thursday, February 19, 2009

Human...Friends....

Ermmm this post gonna be me juz wanna to voice out my frustration to sesetengah manusia yang aku kenal and maybe will not ever never become my fren again...

Manusia sgt pelik, they claim to be ur fren but then how could they hurt ur feeling...which ur fren and another human being plak tu...u pun human and ur not perfect also...nobodies perfect kita ada flaws here and there but the fact that u degrade ur own frens sgt menyedihkan saya...trus membuatkan saya benci manusia tersebut..eventho it didn't happens to me but ia membuatkan saya sgt geram dan marah...kesian sahabat saya tu...

Siapalah kita untuk menghina dan mengutuk ciptaan Allah s.a.w...bagus sgt kah kita, hebat sgt kah kita....sgt tidak berperikemanusiaan manusia tersebut dan sungguh tidak menggunakan otak...otak tersangkut di lutut barangkali...menghina dan menjatuhkan maruah kawan kita sendiri adalah sgt kejam...

Saya until today still cant accept sikap individu tersebut...cermin la diri dulu...bagus sgt ke ko tu....perfect sgt ke ko tu...ramai sgt ke org nak kat ko tu...cermin diri dulu laaa...macam bagus sgt laaa....

Tak sedar diri punye org....untuk sahabat saya yang menjadi mangsa tersebut, jgnlah bersedih...ur not at all mcm yg org tu kata....in fact org tu sendiri amat perasan yg dia bagus sedangkan langsung takkkk.....ur great and good the way u r....jgn pedulikan kata-kata manusia yg tak sedar diri itu....kita semua makhluk ciptaan Allah s.w.t......tiada lebihnya dia dan tiada kurangnya kita..in fact dari segi pencapaian u r better than him...in any way....

Bersabar dan anggap ia adalah dugaan dan cabaran....insyaAllah Allah s.w.t sentiasa bersama org yang tabah dan sabar....

4 comments:

  1. bukan aku kan? aku baik kan? hehehehe~

    ReplyDelete
  2. hahaha...bukan ko jgn risau...ko good boy good boy hehehe

    ReplyDelete
  3. zulhairil..i m glad we are friends.. i really mean it!

    ReplyDelete
  4. oh jullll (nama manja ko yg diberi oleh ibuk di rumahku ini, susah la dia pelat huruf z! penat aku ajar Zul Zul!)...

    sapa laa plak yang buat benda2 camnih.... yang surenye bukan aku lahhhh, sbb mcm ko tak tau aku nye kelembapan nak mengontact orang mahupun nak mengutuk sekalipun.. tak kuasa mak!

    but still, it's unfair kan? aku agree dgn statement ko di atas dengan tidak ada sebarang pindaan :) (ayat ni hampir sebijik dgn komen aku terhadap kontrak gomen. hehehe)

    ReplyDelete

My Blog List