Thursday, January 8, 2009

Ergghhhh...tensen, tensen tensennya.....

Aku tensen..aku tensen...arghhhhhhh
..this people really test my patient...nasib baik laa aku baru lagi kat sini....i was juz informed by my staff in sri aman today that quarters takde, ada baru hari ni nak bagitau...i had already told them almost a month ago untuk cuba settlekan my accomodation, tapi last minit baru nak bagitau....nasib baik aku tak tengking tadi...ape diaorg nak suruh aku merempat...huh...memang la banyak protokol tapi bende-bende ni seminggu dah boleh setel...tapi why nowwwww baru nak terhegeh-hegeh buat dan baru nak bagitau aku..kalau gomen nak bayau hotel untuk aku dok sekejap takpe aaaa, nie dapat claim tambang jer....hampeh tol...
Bukan ape, if takde quarters boleh je they inform me beberapa minggu yang lepas so that i can go to sri aman cari rumah sewa, bukanla last minute macam ni....i juz dunno la this people..they had given me a really bad impression of their work ethics....now aku dah takde umah and minggu depan dah kene pindah sri aman..kalau aku tak sibuk tanye buat follow up sampai ke sudah aku tak tau yang aku bakal tido tepi jalan....hampehhh betollll...laaaaa
Nak menyesal dah terlambat...huh..my saving dah la running low..bakal mengisytiharkan diri muflis buat sementara...masalah ni plak timbul...aiiii...kene sabar banyak-banyak ni...eeee mcm nak menengking org je tadiiii...aduhhhhhh....saja nak menyusahkan hidup aku di awal2 tahun baru nie....harap-harap tahun 2009 bukan lah tahun yang mencabar seperti tahun 2008.....aminnn

5 comments:

  1. sampai hati dorang buat tuan magistrate macam tu... berani betol! sabaaaarrrrr~

    ReplyDelete
  2. hahahha....tu laaa..hangin aku tauu....

    ReplyDelete
  3. [stereotypes] Alah. Staff gomen. Memang la macam gitu. [/stereotypes]

    Aku punya suggestion jahat: apa kata kau tido kat ofis. Pakai letrik ofis. Pakai air ofis. And kalau ada, internet ofis (lagi best!). At least tak tido tepi jalan. Kalau sesapa tanya, cakap la Si Polan bodoh tak settlekan rumah kau. Yela, sape yang nak sangat tido ofis. Ini sebab terdesak je kau buat. Kalau nak salahkan ke, nak suruh reimburse ke, hah, suruh Si Polan tu bayar. Biar padan muka dia.

    Tapi lepas tu, dalam setahun gamaknya satu benda kerja kau pass kat Si Polan tu tak jalan. It's a vicious cycle la.

    Selamat berjaya. Aku tak bleh tolong sebab rumah aku semua kat semenanjung, tak beli lagi kat Sarawak.

    ReplyDelete
  4. hahaha...fadhlin suggestion yg bagus tuh...aku pun ada suggestion yg bagus gak..ape kata ko beli property kat sarawak nie...tanah pun banyak wahahahhahaa.....senang sket idup aku...ko jual je salah satu umah ko kat KL tuh...tak pun bagi kat aku hheeee....

    ReplyDelete
  5. Ish, ish, ish... x patut, x patut. Xpe zul, nanti ko mula keje sana, ko basuh diorang dulu. mana bleh diorang treat magistrate camni...

    ReplyDelete

My Blog List